Hazelhoff Advies Bureau Second Opinion Hazelhoff Lease Hazelhoff Direct
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Hazelhoff Advies
Erkend Hypotheekadviseur
Stad Holland Zorgverzekeraar

Hazelhoff Advies

Zorgconsument stapt vooral over om keuzevrijheid en service

Gebaseerd op: ZN Journaal (2-12-2010)De consument stapt vooral over naar een andere zorgverzekeraar op basis van keuzevrijheid en service. Prijs is daarbij minder van belang. Onderzoek van MarketResponse in opdracht van ONVZ Zorgverzekeraar onder 500 consumenten toont dit aan. Ongeveer een derde van de ondervraagden zegt extra te letten op de inhoud van de aanvullende verzekeringen.

Dit laatste is vooral een gevolg van de bezuinigingen op de zorg in het basispakket vanuit de overheid. Het onderzoek van MarketResponse toont aan dat zorgverzekeraars op drie punten hoog moeten scoren bij verzekerden om in de smaak te vallen. Prijs is met 83% wel een belangrijke factor, maar vrije keuze en service scoren met beiden 88% nog hoger. Volgens Erno Kleijnenberg, voorzitter van de Raad van Bestuur van ONVZ, wordt de consument door de stijgende kosten kritischer gemaakt en laat het onderzoek dit ook zien.

Het verschil in prijs voor het basispakket per zorgverzekeraar is immers steeds kleiner, waardoor de echte meerwaarde van een verzekeraar in de aanvullende pakketten zit. Overigens kiest 60% van de ondervraagden als beste zorgadviseur voor de huisarts. 33% geeft aan zelf een arts of ziekenhuis te willen kiezen.

« naar overzicht